zondag 7 december 2014

Sinterklaasavond, "The day after" en kerstboodschappen

Sinterklaas blijft een leuke traditie. Vrijdag kwam eerst Sint op school en 's avonds was het pakjesavond. Dan komen nu al enkele jaren ook vrienden bij ons, zodat Sinterklaas dan minder adresjes heeft om pakjes af te leveren. Hij hoeft immers daar niet meer naar toe en kan het bij ons afleveren. Vooral omdat manlief niet altijd thuis kan zijn met de feestdagen ( dit keer dus ook) is het extra leuk als de vrienden komen, zij kunnen dan de kinderen ook een beetje afleiden rond het tijdstip dat de cadeautjes afgeleverd zouden kunnen worden.

Na het eten werd er dan ook op de deur gebonsd ( net toen één van de vrienden naar de wc was) en ook dit jaar stonden de jutezakken met allerlei cadeautjes voor de voordeur. En dan volgt de avond waarbij iemand een pakje mag pakken dat niet voor hem/haar bedoeld is. De ander leest dan eventueel een klein gedicht dat erbij zit en maakt dan het pakje open. Hierna pakt diegene dan weer een pakje voor iemand anders enzovoorts. Dat houdt het spannend en georganiseerd tegelijk.

Halverwege de avond kreeg zoonlief buikpijn en moest hij vervroegd naar bed, het was de spanning van de dag die tot uiting kwam. Dochterlief bleef wel tot het laatste cadeautje uit de zakken was gekomen en ging naar bed met haar nieuwe knuffeldier. Ik dronk nog wat thee met de vrienden en we kletsten wat na. Toen ze weg gingen, dook ik vrij snel het bed in, want de kinderen zouden de volgende ochtend ongetwijfeld vroeg uit bed komen.

De volgende dag kwamen ze inderdaad bijtijds uit bed. Omdat alle zwemlessen verplaatst waren en we vanaf nu de weekenden vrijer hebben ingepland, voelde het bijna als spijbelen! De kinderen speelden de hele dag met al het nieuw verkregen speelgoed en onze pup genoot van alle drukte en beweeglijkheid! Heel relaxed een beetje dingen in elkaar zetten en zo.

Ondertussen zijn we trouwens ook al met Kerst bezig. Nee, de kerstboom komt altijd pas een week na Sinterklaas in de woonkamer/ van zolder. Maar voor Kerst hebben we al wel wat boodschappen gedaan.

We zijn lang niet altijd met de Kerstdagen thuis, dus hoeft er dan niet zoveel ingeslagen te worden. Maar dit jaar hebben we op beide Kerstdagen ons huis vol visite en dan neem ik de weken ervoor al steeds iets van de boodschappenlijst voor Kerst mee. Er zijn eind november/ begin december altijd hele leuke aanbiedingen. Met name frisdrank en andere zaken die we zelf nauwelijks gebruiken kunnen we zo al bijtijds en voordelig in huis hebben. Wel moet ik dan vooraf een goed doordacht lijstje hebben gemaakt van wat we nodig hebben, anders neem ik veel teveel of nèt te weinig mee. En ik moet niet vergeten af te strepen van wat we al gehaald hebben. Op die manier hoef je niet op het laatste moment  nog heel veel te halen.

Nog even een week rust en dan op naar de Kerst!

5 opmerkingen:

  1. Ook hier werken we op dezelfde manier naar de Kerstdagen toe. Wel zo relaxed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heel gezellige pakjes avond . Nu op naar de kerst! Ik haal ook weken van te voren al boodschapjes in huis voor die drukke dagen.
    Geniet van je week rust :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de aardappelbolletjes en het toetje na heb ik alles in huis. 1e Kerstdag zijn wij bij mijn zus. En de kerstboom komt pas zaterdag in huis. Dochterlief is vrijdag jarig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij ook, we gaan gourmetten met man zijn ouders, die pakketten zelfs de biologische kosten nu bijna niets. Omdat ik nu een extra vriezer heb neem ik er meerdere mee, dat vlees is zo leuk klein en bio dus dat kan in januari ook nog gegeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat de kinderen er meteen mee gingen spelen! Dan zijn het goede cadeautjes.

    Hier ook een week rust, en dan ga ik de kerstboom zetten.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen