zaterdag 28 maart 2015

"The Opposite of Loneliness"

Het voordeel van een veel reizende man is ( naast de bekende nadelen) dat hij in het buitenland vaak zeer voordelig de door mij begeerde boeken kan aanschaffen. Niet alleen goedkoper, maar ook boeken die hier nog niet uit zijn, niet in de bibliotheek verkrijgbaar zijn. En omdat ik het fijn vind om in het Engels te lezen, is het echt een heerlijk cadeau.
Nu deel ik hier niet vaak titels van  boeken, maar deze vind ik de moeite waard om het te vermelden: "The Opposite of Loneliness" van Marina Keegan. Via bijvoorbeeld bol.com verkrijgbaar.
Helaas dus nog geen Nederlandse vertaling, maar een paar weken geleden vernam ik op een Duits blog dat daar in Duitsland wel een vertaling uit is gebracht! Dus wie weet is het over geringe tijd ook hier in het Nederlands te verkrijgen voor de mensen die graag alleen in het Nederlands lezen.

Waarom je het moet lezen? Het is een geweldig, inspirerend essay. Het boek is een regelrecht pleidooi van Marina Keegan om iets te laten gebeuren in deze wereld. Haar dood, een paar dagen na het afstuderen geven haar woorden extra kracht.

Ik kan er een heel wollig verhaal van maken, maar iemand anders heeft het al heel mooi verwoord: Hier. Inspirerend!

"The Opposite of Loneliness is an assemblage of Marina's essays and stories that articulates the universal struggle we all face as we work out what we aspire to be and how we can harness our talents to make an impact on the world"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten