zondag 31 mei 2015

De wenkbrauwen van Bert ( Vervolg) en update woonkamer

Na ongeveer 5 dagen, kon ik weer redelijk normaal over straat. De zwarte kleur van de wenkbrauwen was aanzienlijk afgenomen en de visite die dat weekend kwam heeft er (wijselijk?) geen opmerking over gemaakt. Hoewel de wenkbrauwen nu nog steeds donker zijn, past het nu wel bij de rest.
Of ik het nog eens zal laten doen, nu het inmiddels meevalt? Eerlijk gezegd niet. Ja, het is veel sprekender en geen gedoe met een potlood. Maar vijf dagen voor aap lopen is niet mijn hobby :-)

Welke hobby ik momenteel dan wel heb? Nou,.. de meubels opfrissen in de woonkamer. Ik schreef er al eerder over. Het is best veel werk, dat schuren, schuren, schuren. En dan ontvetten en eindelijk bewerken met krijtverf. Maar het resultaat wordt wel heel mooi ( foto's volgen, heus). Een ander ( minder veilig, maar wel rustig) kleurenpatroon kiezen is best eng. Meubels schilderen is leuk, maar ook best eng. Het is elke keer kijken of het is wat we willen, maar tot nog toe gaat het erg goed. Het is echt de andere kleurkeuze die stap voor stap ons meubilair opfrist. De woonkamer lijkt groter.

Ook hebben we inmiddels een moderner, maar misschien wel meer bohemien (niet strak!) vloerkleed gekocht en enkele meubels weggedaan. We stappen dus steeds meer af van het voor ons zo geijkte. We kiezen echt voor wat we helemaal mooi vinden, terwijl we eerder wat meer voor compromissen gingen. En dat hoeft echt niet duur te worden.
Zo hebben we een modern tafeltje gekocht ( bij de kringloop, exact dezelfde als we bij een woonwinkel hadden gezien) waar onze tv op is komen te staan ( aanzienlijke verbetering vergeleken met het ladenblok van Ikea :-)) en dat voor het exotische bedrag van...2 euro. Een mooie tegenhanger voor het vloerkleed. En lol dat je daar samen om kunt hebben!

Voor de rest ben ik met onze kleine grote meid bezig geweest voor haar verjaardagsfeest. Ze wenste zich een knutselfeest net zoals we bij haar broer hadden gedaan. Ze wordt 6, dus ze mag 6 kinderen uitnodigen. Dat betekent dat ik in totaal met 8 kinderen ( jarige Jet en haar broer meegerekend) een middag ga knutselen. We hebben besloten dat we een ketting gaan maken waar onderdelen zelfgemaakt worden uit afbakklei. Dit weekend ben ik daar mee bezig geweest. Het resultaat is een goed te maken ketting, waar dochterlief helemaal enthousiast van werd en met een hoog stemmetje liedjes begon te zingen terwijl ze de ketting om had. Ook maakten we alvast uitnodigingen met glitter en glimmer :-). Het grote aftellen en daarmee dus de voorpret is begonnen! Foto's volgen.



7 opmerkingen:

  1. Wat een vondst, dat tafeltje! Ben benieuwd hoe het staat, de nieuwe kamer en spullen. (Krijgen we daar wel een foto van? De wenkbrauwen denk ik niet :-) )
    Feestje klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heden! Even een bericht gemist; dat klinkt niet best!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig je wenkbrauwen weer beter bij je passen! Ik ben heel benieuwd naar je opgeleukte meubels. Heel veel voorpretplezier voor de verjaardag van je dochter en wat leuk dat je kleikettingen gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 euro voor een tafel klinkt als een geweldige vondst.
    Ik had even gemist wat er met je wenkbrauwen was gebeurd. Ben blij dat het er nu acceptabel uitziet.
    Zo ben ik ook een keer geschrokken. Had mijn wenkbrauwen laten verven voor mijn huwelijk. Oh, wat was ik blij dat ik het niet een dag van te voren had laten doen! Er zat gelukkig nog een week of twee tussen...toen was de kleur precies goed.

    Ben benieuwd naar de foto's van de woonkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, alvast fijne verjaardag. Hoop dat het een geslaagd feestje wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 2 euro, kijk dat is nou echt een goede kringloopprijs! Bij ons kost het inmiddels helaas meestal meer.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kostelijk verhaal over je wenkbrauwen whahahaha fijn dat ze al bijkleuren :)

    Veel plezier met de verjaardag van je dochtertje, gezellig al die voorpret

    BeantwoordenVerwijderen